måndag 16 februari 2009

Ur ”Måsen” av Anton Tjechov
Jag var rädd att du skulle hata mig. Jag drömmer varje natt att du ser på mig och inte känner
igen mig. Om du visste! Sedan jag kom hit har jag hela tiden gått omkring här… vid sjön. Jag
har varit vid ert hus många gånger och inte vågat gå in. Kom så sätter vi oss. Vi sätter oss här
och pratar, bara pratar. Det är så skönt här, varmt och skönt… Hör du vinden? Jag har inte
gråtit på två år. Sent igår kväll gick jag för att se efter i trädgården om vår teater fanns kvar.
Den stod kvar. Jag började gråta för första gången på två år, och det lättade, det klarnade i
själen. Se, jag gråter inte längre.



Nervöööööös… ha ha redan nervös gjorde omval till gymnasiet idag… hjälp säger jag bara…..

2 kommentarer:

  1. vilken fin text på nå sätt (:

    /emelie

    SvaraRadera
  2. De där kommer gå super!håller tummarna för dig ;)

    SvaraRadera