torsdag 25 november 2010

Ballonger och Blåmärken?

Hur kunde något så enkelt bli så svårt?
Hur kan det komma sig att man ibland glömmer bort hur de allra enklaste saker ska vara och fungera. Jag begriper det inte, det som är en självklarhet en dag blir omöjligt nästa?

five days can change your world
five nights can make it turn

En ballong som flyger runt, runt, runt, fortare, fortare och fortare i rummet tills luften går ut och den hamnar död på golvet. I dag var en dag utan gott humör.

Jag har precis fastställt en sak att om inte jag slutar vara så här klumpig så har jag snart skaffat mig fler blåmärken än en fyraåring på sommaren.
Inte så där jätte charmigt kanske? Men vad vet man det finns ju människor som gillar lite annorlunda saker, så att säga.

Så finns det dagar då man vill gömma sig i tryggheten. Men om man stannar i trygghetsträsket så sjunker man och innan man vet ordet av så sitter man fast. Med andra ord innan nyår så ska mina vänner ha tvingat mig till frisören!

Jag tror att folk bara låtsats vara så säääkra hela tiden. Egentligen så är de som verkar säkra på sanningen de som är mest osäkra och därför behöver en påhittad säkerhet att luta sig mot. Som min kära moder häromdagen citerade ur en bok, någonting som lät smart angående detta tyvärr så kommer jag inte ihåg vad det var.

Spelregler. Spel fungerar inte utan regler. Utan regler så är det bara mallplacerade pjäser och svår tolkade kort placerade på en spelplan utan logik. Så att försöka förstå reglerna utan att få dem förklarade är nästan omöjligt, men så är det tydligen här i livet.

Förlåt världen för att jag nu tänker dela med mig av mina ”syndiga” tankar. Jag vill inte fira den patetiska högtid kallad julen. Det känns så otroligt meningslöst, present-givandet till släktingar man ser en gång om året och allt vad det innebär med- konsumtion, stress och opersonliga presenter. För att sedan sitta vid matbordet och lite ursäktande förklara att man inte vill äta något av det som finns på julbordet eftersom allt är versioner av malen gris. Nej, jag får ångest uppöver öronen. Jag ställer in julen, den god:a julen är den som inte blir av.
 
Pussar och Go natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar