tisdag 16 november 2010

Ett objektivt seende på mina skor.

Senast jag besökte en sådan där frisör och förklarade hur jag ville klippa mig sa hon ” Näej, men du som är så ung” med den antydan så fegade jag självklart ur. Nu har jag lovat mig själv och mina vänner att jag ska klippsa av en decimeter för sakens skull. Det kan vara så att jag kommer se ut som en fotboll, ägg eller tant i ett år. Men då har jag i alla fall provat.

Testade lite hur det skulle tänkas se ut.

Goooooolv, goolvad: Blodet gick från huvudet till fötterna och försvann bort från min kropp. Tiden stannade och världen frös till is. Jag försökte febrilt skaka på huvudet för att få tankarna att hamna i någorlunda ordning igen. Efter otaliga misslyckanden tvingade jag mina fötter att röra sig mot en plats utom dennes synhåll. Tre djupa andetag senare var blodet med all säkerhet tillbaka i min kropp och hade placerat sig i mina kinder. Gissa om jag skrattade åt mig själv.

Fantastiskt rolig eftermiddag med Trasselkott, Kattflickan och lite Kai!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar