tisdag 30 december 2008

Här förstår ni sitter jag här och skriver medan jag väntar på att Lorina ska komma så vi kan ut å rida. Nu vet jag varför jag inte har någon lust att köpa en ny telefon fast den gamla är i stortsätt död med trasig uppåtknapp urdåligtbatteri och konstig inkorg, Jo, anledningen till att jag inte vill/kan köpa en n telefon är morsan hälsoaspekter jag tror jag blir tokig de går inte att hitta en telefon som duger åt na så det är därför och bara därför jag har kvar cp-telefonen.

Har inte bloggat på länge men seriöst jag sitter nästan aldrig någon längre stund vid datorn det känns lixom så totalt meningslöst å sitta här när de finns så mycket annat man kan göra. Men nu i alla fall sitter jag här så då kan jag ju passa på att berätta om årets julafton.
Den började väldigt ojuligt med att jag gick upp vid klockan tolv tog en toffifee och sket i frukosten för att sedan hoppa in i duschen och därefter ta på sig julkläderna som i år bestod av en gråtunika med en fånig rosett på, ett par svarta tights (för de röda gick sönder), ett par tjocka röda fåniga strumpor för att inte frysa ihjäl och tillsist en vacker tomteluva. Och ja jag kan hålla med om att de kanske inte var den snyggaste looken men men så var det i alla fall.Så sedan vid klockan två var det dags för middagen och jag för ovanlighetens skull så behövde vi inte stressa i oss maten för att hinna till kalle anka. Inte enns när jag såg tomtensnissar måla rutor på schacken med den rutigafärgen kände jag någon vidare julstämning. Inte för ens tomten kom ha ha, hela familjen blir som barn igen och ja gott folk Anja is still rädd för tomten särskilt i år. Jo, ni förstår vår tomte har aldrig vart som andra tomtar men i år var han då inte alls sig lik. egentligen var det inte tänkt att vi skull ha någon tomte eftersom alla barnen är så stora men min morbror hade varit och tomtat för en annan familj innan och efter lite övertalning så kom ”tomten” till oss också en tomte med finskbrytning, såg och inga julklappar och de va hel kul ska ni veta xD nog om julen snart är det ju ett het nytt år, undrar just va som händer då :o

1 kommentar: