torsdag 27 november 2008

Inget om tråkiga dagar, Men jag tvivlar på att jag vågar lägga upp de här :o

Så… detta inlägg är inte som det borde vara men jag är inte heller som jag borde vara jag heller… Men om jag visste hur jag vill vara så skulle jag definitivt försöka leva upp till det..
Vet inte om ni hängde med där men men :)



Jag har nog aldrig varit så förvånad som jag är nu, eller aldrig är ju rätt dumt och säga men jag är i varje fall mer förvånad än på väldigt länge.

Vi är verkligen sanslöst fördomsfulla (inräknar mig själv där) om jag ser en svart gå och titta misstänksamt på en är det som en reflex att jag greppar väskan lite hårdare och länger stegen men om en vit skulle göra samma sak skulle jag nog inte ens tänka på de. Jag vet de låter hur rasistiskt som helst men är inte bara det som finns som exempel de är som fördomen om att alla tanter är sura och att alla smålänningar är snåla.
Och som om inte det var nog så är det den som en gång gjort ett fel får skäll för allt annat. Man behöver inte gå särskilt långt för att höra fördomar, skitsnack och förutfattade meningar som för ett tag sedan när en katt blivit skadad så var folk väldigt snabb med att både se ut de skyldiga och sätta sprätt på ett osant ryckte. Sedan när katten kom i väg till veterinären visade det sig att det var en klo som satt sig i skinnet och bildat en inflamation efter att katten slagits med en annan katt. Men självklart var inte den här informationen lika rolig och nådde inte allas öron, precis som det alltid blir när det snackas bakom folk ryggar. Så katt exemplet var kanske inte det roligaste men jag tordes inte skriva något mer aktuellt/personligt.
Så vad var det jag ville ha sagt med denna smått obegripliga text igentligen ?!
Jo, folk är inte alltid som man tror och jag tror att alla är för snabba med att bestämma sig för vad man tycker om en, de är första intrycket som räknas och sedan får du en stämpel för resten utav livet.
Men faktiskt jag tror de borde vara bra om man gav alla en chans ( det tar verkligen i mot att skriva så här med tanke på att jag nog inte skulle klara av de själv :( ) asså inte att man kramar och behöver vara bästa vän med alla man ser. Bara att man inte går efter vad andra sagt om personen utan skaffar sig en egen bild och inte gör som alla andra…

Oj oj, verkligen inte Anja stil på det här inlägget skilljer sig till 110 % från min annars egocentriska blogg, vet faktiskt inte om jag ens törs publicera det heller.. Fy fan va fegt..
Så för att väga upp lite så måste jag tillägga att man INTE ska använda rosen serien schampo om man inte längtar överdrivet efter torrt och slitet hår ….

Nä men jag gör nog det i alla fall Puss och hej ska till stallet nu .. jobbigt jobbigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar