onsdag 15 september 2010

Inga Krokofanter men Pocky!

Klassfotos kvaliten drogs ner asevärt när det framgick att det var petiga regler, som dessutom inte var de samma mellan tjejjor och killar.... För det mesta så tycker jag att vi har en mycket bra rektor ett undantag här dock!
Jag blir mycket irriterad när man ser föräldrar på pendeltågen som inte kan ta hand om sina barn på ett vettigt sätt, jag blir också mycket irriterad på pendeltågen som alltid tycks ha en anledning till att komma försent. Nämen på vintern äre för kallt, å på sommarn funka inte dörrarna för då vare för varmt (dock var det istid på tågen om sommarn) man kan faktiskt fundera över för vilket klimat tågen är skapta för? Nåväl ilands problem om något, samtidigt som att det faktiskt är viktigt med kolektivtrafik- ett konstaterande som jag och Grön tröjja (OBS tröjja inte mössa! helt olika personer) gjorde när vi var ute och gick idag.

Så fick äntligen Anja sina älskade Pocky! Efter skolan så åt jag och Trasselkott Pocky, men Trasselkott ville inte kännas vid sådant "emo-godis" så hon gav sina till pippi-fåglarna. Det gjorde jag också efter ett tag för det var roligare så. De tog lät sig väl smaka och efteråt tvättade de sig i en vattenpöl lite längre bort.


Fågel-tvätt


Nåväl, nu nog om de lagom exotiska Stadsduvorna.
Imorgon är det skolfoto enskillda och jag kan för första gången i mitt liv säga helhjärtat att jag verkligen inte bryr mig hur jag ser ut. Vem blir gladare för att jag ser bra eller illa ut på en skolfoto? De enda som är bra var när man var liten och kunde ge bort dem till mormor och morfar i julklapp, nu känns det som om man faktiskt kan hitta på något roligare..





Så måste jag erkänna att jag smålog lite åt den här bilden när jag såg den http://www.dextralive.se/download/robin_reinfeldt.gif.

Tänkt på en sak mina sanlösa sär skrivningar. Det är verkligen illa ^^

Nåväl, nu ska jag och spikmattan och kanske engelskan gå och lägga oss..... mysigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar