söndag 26 september 2010

När man ser sig i spegeln och figuren ser tillbaka på en, då känner man sig inte längre så ensam.

Dina tårar slår hårdare än mina egna.


Envisas med att fortsätta dricka det på tok för varma teet, trots att halva min tunga domnat bort nu. Idag har vart en sov dag, en ingen energi på långa vägar dag, en jag hade energi men någon stal den dag!
Det hade vart fördel med att bo själv, att man hade haft sina känslor för sig själv också, mer kontroll, ingen annan som kunde dra ner en. Men jag antar att man väljer själv också huruvida man ska påverkas av andras inställningar. Dumt att förstora vardags händelser till världsproblem, även om det är de Anjor gör bäst.

Men jag ångrar ingenting jag gjort, för det gör det knappast heller möjligt att göra det ogjort.
Nåja, jag försöker i alla fall peppa mig själv inför ännu en skolvecka, med härliga människor, vidrig skolmat och två prov. Man kan tillexempel ställa sig frågan vad man tror ska hända den kommande veckan. Då kan man fundera om denna vecka kommer att bestå av otaliga SD-debatter precis som den föregående. Mest troligt lär den ju göra det med tanke på att PROBLEMET fortfarande består, även om det kan tänkas ett de lagt sig lite. Då kan man fundera över om det finns något som man verkligen ser fram emot denna vecka och konstatera att man är mer än tillåtet glad över att vi sjunger The Ark:s ”Calleth You, Cometh I” på kören. Det får mig och tänka på när jag var liten och gick i sexan och min stora kärlek var hästen Monard.
Jag har börjat drömma jätte mycket om hästar nu för tiden, lite läskigt hur jag kan ha raderat ut helt något som i princip var mitt liv förut.

Jag har ett inramat foto med ett löfte i mitt rum, ett löfte om att nysta upp trassel som jag för länge sedan har gett upp.

Nu har jag gått in i en sådan där, jag-äcklas-av-kött-period igen, förra gången var det lite mer än en månad. Och nej, jag planerar inte att bli vegetarian av två anledningar 1 jag hatar att ställa till med besvär och sen så misstänker jag att kroppen nog behöver äta lite kött även om det är i min mening vidrigt. ( OBS tillfällig åsikt inte skrivet i sten) http://www.aftonbladet.se/nyheter/article557377.ab Så kan man ju ha den i åtanke ockå?

"Tack för omtanken" är helt klart dagens ord, lagom klämcheckt ofta i ironisk ton och bara allmänt förvirrande....

Underbara låten idag http://www.youtube.com/watch?v=6FF5-YeQ1l8&feature=related gilla, gilla gilla!!!

Tog klart längre tid än förra året. MEN! Fy bubblan vad jag saknar alla nissar och världens bästa Sardin och Fjäril och Marullken !!!!

Sardin din älgfisk ! :)
  Natti Natt !! Om man inte kan sova så kan man lyssna på den här http://www.youtube.com/watch?v=DRtdJJHQabg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar