söndag 12 september 2010

Jag och mitt alterego Fanny's djupa Söndags filosofier.
Idag är en sådan där mild dag som om jag hade vart en djupt sårad människa gått och satt mig på ett trevligt berg och rökt en cigg eller tre och bara låtit tiden gå. Men nu är jag varken djupt sårad eller rökare så jag har försökt få tiden att gå på andra sätt.
Jag roar mig alltså med att umgås med mig själv, det är inte så ofta jag låter mig umgås med mig själv- dåligt umgänge antar jag^^ Nåväl idag har jag i alla fall gjort det. Jag har städat mitt lilla skrymsle till rum och bara lufsat runt i "skogen" medans jag vänt och ut och in på mitt liv utan några vidare insikter.
Just nu ligger jag på mage i min säng med fossingarna på hövvekudden, självklart har jag en kudde under hakan också men det hör inte till visentligheterna :) En hel massa glad musik har jag hunnit med att lyssna på , nötte playlisten jag fick av den lille Ekorren. Vet inte om jag har nämt honom förut och om han isåfall nu har fått byta namn.
Jag tror jag önskar mig ett mer händelserikt liv, med twistade dagar och otippade händelser. ;)
Karamell är väl ändå ett trevligt ord?
När grannen duschar så låter det som om hela deras lägenhet fylls med vatten, jag bara väntar mig att det ska gå hål i mitt tak så att vatttnet kan forsa ner här också, men det gör det så klart inte. Det är klurigt det här med att umgås med sig själv, jag blir så otroligt rastlös samtidigt som jag inte känner mig motiverad till att göra någonting. Jag har gjort någonting jag har läst ut kattflickans andra bok, en kort vacker bok om kärlek. En märklig bok byggd på oskriva ord. "Men när du frågar måste jag svara precis som det är och då märker jag att jag nästan glömt bort sanningen." Jag har märkt att jag börjat bete mig så som du tror att jag ska göra." två ganksa trivsamma citat (:

Första intryck och lite verklighetsperspektiv, tänka sig att när jag tänkte den meningen tänkte jag inte samma sak som när jag skrev den. Hoppla så kan det gå :o

Det är galet hur mycket jag inte längtar till julafton, jag tror jag kan tänka mig vad som helst utom en traditionell jul. Det måste ju finnas någon som känner som jag och som jag kan "fira jul" med? :o

Whatever makes you happyWhatever you wantYou're so fucking specialI wish I was special.
Japp kattflickan kan ju små le lite åt sångtexten raden ovan, om hon vill jag lovar att jag tycker om henne i alla fall kattflickan alltså även om hon småler xD

Okey jag ska kanske sluta fjolla med bloggandet och göra något konstruktivt för att avsluta dagen i aktivanda? Ätit har jag inte gjort heller? Skriva ord på väggen kanske lovade ju Kika att skriva att hon är min idol, den texten lär mest troligt hamna där den inte syns så mkt, under sängen?

näej, nu ska jag slå alla med förvåning, jag tänker se på tv :o gör typ aldrig de om jag inte ser på film- slöseri med tid ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar