lördag 23 oktober 2010

Ljusare men inte ett dugg varamre. kanske lika bra det?

Dagens mest undeliga mening: " Jag ska slå dig med ålar!"


Jag gör just någonting olovligt, nästintill brottsligt! Jag äter Ben and Jerry´s-glass I SKÅL!
Förlåt kära allfader för denna grova synd!
Ja, för alla vet att man inte äter Ben and Jerry´s glass annat än i följande situationer:
1.tillfällig depression då man förtjänar ett paket glass själv ! eller alternativ
2. då man är med söta vänner utomhus.
Och då har man ingen syndig skål ! Alternativ 1 efterssom, man inte orkar bry sig, alternativ två för att glassen var ett spontanköp och det är ganska mysigt i sig att sitta tillsammans och försöka äta glass med plastbesticken från konsum.
Men jag varken förtjänade ett paket glass själv, är deprimerad eller hade någon söt vän att dela glass med utan det hele grundade sig i att jag inte kan köpa lösviktisgodis. Logik- jo, ni förstår att jag har en liten hang up, jag KAN INTE köpa lösvikts godis om det bara är jag själv som ska äta. Så idag så skulle jag vara lite rebellisk och göra ett försök, men det gick ju inte alls, så det blev glass istället!


En armlängdsavstånd och lite perspektiv.


Jag efterlyser nu på bums en vän, en kompis, en person som skulle nöja sig med att sitta och pyssla och bara låta tiden gå, baka en kaka, plugga och snacka skit. Inga krav om att bli underhållen eller göra någonting. Jag Efterlyser fröken SARDIN!!!


Lustigt ord:
[MORAL 1]1) kvalitet hos uppförande l. karaktär ur sedlig synpunkt; egenskap(en) att vara sedlig, sedlighet; sammanfattningen av de beteenden som överensstämma med god sed; sammanfattningen av de etiska normer snm gälla för en människa l. en grupp av människor; uppfattning l. medvetande om l. känsla av vad som (i visst fall) är riktigt ur sedlig synpunkt; förhållandet att handla på ett sedligt riktigt sätt l. förmåga l. vilja att handla så.

Månadens ord, jag vet det var länge sen och vi vet alla att anja har dem i alla fall : Krevera. http://www.youtube.com/watch?v=tWa2Q4J2Yt8&NR=1  japp, använs i tid och otid!


Om du har ett paraply i arslet – öppna det inte!
Om du har ditt paraply i någon annans arsle så uppskattas det att du följer samma råd!
Jag måste faktiskt ställa mig frågan, hur folk som fäller upp paraplyer i folkmassor tänker. Jag tror att det är någon faktor som de glömmer att ta med i beräkningarna. Om det är så trångt att man i princip inte kan lyfta armarna, är det då lägligt att ta fram ett (svärd att peta ut alla närvarandes ögon med), oj jag menar ett paraply och försöka fälla upp det?


 Hybrid mellan drog och tvångströjja- Och ändå så många människors längtan och liv?

Glad med blöta skor.Outgrundligt glad blev jag igår, när jag  i dörröppningen fann att det från himmelen sopades ner vackra fluffiga flingor, inte lika glad blev jag när efter två gångna meter noterade hur mycket mina kängor kunde klafsa inifrån. Men det kändes i alla fal vändans trivsamt med detta typiskt juliga fenomen trots denna tidiga månad.


Tänka sig att ett därför som ett svar på ett varför kan kännas som ett svar på själva faktumet som skapede frågan varför.


Puuss, jag borde stääda om Kai ska kunna komma å hälsa på :)

1 kommentar:

  1. Tack! Du påminnde mig om att jag borde ta mig i kragen å köpa Marks senaste bok.Ett utav dom materiella Vill-ha-vill-ha objekten...Kram!!:)

    SvaraRadera