måndag 4 oktober 2010

Uppöver taken, dansande på himelens stjärnor och ingen ska någonsing kunna dra mig ner igen.

Läste något smart idag, någonting jag vet säkert att jag en dag kommer att inse.

Idag har hela världen luktat kanelbullar! På tåget åt människorna kanelbullar till frukost, i skolan åt människorna kanelbullar på alla pressbyråer såldes kanelbullar. Härligt med kanelbullens dag må jag säga!

Men nu efter en promenad hem i höstlöven, mat i magen och med fantastisk musik i öronen så känns det bättre! Lever på att det INTE på något plan var bättre förr!
Mot oändligheten och vidare!!

Underbara Trasselkott har dragit följande line ungefär en så där fyrtio gånger ”Alla har sin form topp, du hade din för femtio år sedan bara.”
”Ja vad ska jag säga, du måste tyvärr gå, din avdelning måste slimas, du är drabbad av akut arbetsbrist, våra vägar måste skiljas, vi förlänger inte kontraktet, välj själv jag kan fler.”
Underbart härliga disney film! Å fler finns det :  http://www.youtube.com/watch?v=54sZ8TFFAmY&feature=related

Näej, nu fick jag precis en hjärtattack av att jag fick sms, jag vill ha tillbaka min telefon NU. Jag pallrar inte med den här Ericsson:s mokajängen som skrämmer slag på mig och smsar till folk bortom min kontroll. Snyft, snälla telenor laga min telefon nu på stört…

Ytterst misstänksam mot skolans matsalsstolar, idag tillexempel så var det mycket när att jag satte mig på en sådan där stygg fyrbent sate. Men jag ändrade mig i sista sekund när jag såg att dens ungdom redan var passerad.

Tokigt värre men från att jag vaknade så hade jag låten på hjärnan och har gått runt och småtrallat lite på den hela dagen. Med lite tur så kanske den flyttar sig lite så min hjärna får rum med annat också nu när jag lyssnat på den en si så där tre gånger. http://www.youtube.com/watch?v=NOQVH4vwIUU

Okej, sanningen är att jag tycker att det är lite läskigt! Även om det är ett fönsterglas emellan.

Jag ska aldrig bli beroende av någonting, det är i varje fall vad jag satsar på. Inget varje dags morgon kaffe här inte! Fast jag lär ju kompensera upp min beroende kvot med tanke på hur beroende jag är av mina vänner. Men det är väl ingen ovanlighet, människor fungerar väl så i största allmänhet sociala väsen som vi är.

Man vet inte riktigt vart man sätter fötterna om man har ett par glasögon på sig som inte är ens egna. Trasselkott tillexempel satsade för kung och fosterland på att hoppa de fem sista stegen i rulltrappan i Liljeholms hallen idag, vilket resulterade i en rad högst akrobatiska konster innan hon sopade golvet med sig själv. Vackert vackert, vi som stod bakom och hade första parkett skrattade i alla fall gott.

Tänka sig om alla följde sina vänliga infall så vänlig världen skulle bli?

Adjöken och natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar