måndag 11 oktober 2010

Veni Vidi Geuppsi !

Måndagens tortyrdag över, nu full fart mot helgen!

Ligger och funderar på vad ångestsaken som befinner sig i mitt bröst har för rätt och anledning att befinna sig där. Så där på studs skulle jag vilja påstå att den INTE har det, rätt till sin existens alltså. Men min åsikt verkar den ta någon större notis om. Märkligt egentligen hur någonting som säkerligen började uppe i det lilla huvudet kan ta ut sig så fysiskt som det uppenbarligen gör! Lite svårt att andas och tänka klart faktiskt! Så jag ber dig ödmjukast kära ångestsak att dra åt pipsvängen och sluta fucka upp mitt liv.
Men okey, jag är inte dum i huvudet och vet mycket väl att det är upp till mig…

Så dagens samtalsämne vart snygga tecknade karaktärer måste jag ju sammanfatta som att Hauru toppade men jag tycker ju inte att de här är helt fel heller http://www.youtube.com/watch?v=1KCX0pFPRwk .Förövrigt är jag jätte sugen på att se filmen!

Jag har lovat mig själv att le, att fortsätta le även om allt rasar sönder inom mig.

Min mormor är så otroligt härlig!
Jag sa till henne att jag inte hade någon som helst lust att fira jul, för det har jag sannerligen inte, i alla fall inte den jul som vi firar varje år. Och så förklarade jag för henne att jag kände mig tvungen eftersom det hörde till, lite som en plikt. Då svarar min kloka mormor ” Ja, tråkigt att den här pliktkänslan ska ärvas vidare på det här viset. När jag var ung skyllde jag alltid på kungen han hade ju som ledord ”plikten framför allt”, men nu är det ju en ny kung med andra ledord så du borde inte behöva känna dig så tvungen.
Helt ärligt vet jag ju inte om det var före detta kungens ledord som grundar min pliktkännsla.

Det är sant jag har kastat den … eller jag står och halvhjärtat försöker trycka ner den i en redan överfull papperskorg!

Äckliga tv-program varför i hela friden sänds de och smular sönder allmänhetens interlekt!
Biggest loser- tagiskt, varför i hela friden ska man tävla i allt! Det är bara hemskt! Gissa om alla dessa tävlingar i alla dess slag skapar folks idiotilängtan efter att vara "bäst" isället för att bara ha kul. Och snälla i det här fallet så förlorar de så ortoligt mycket när de väl förlorar, antagligen så får även hoppet om ett bättre liv också sig en törn.
Bonde söker fru- programmet existerar ju bara för att människor ska gotta sig i andra människors olycka. Det är pinsamt att se hur deltagarna kråmar sig för att vara med på tv.
Idol- kändiskåtheten drar över Sverige, vad som helst för att synas. Och enligt mig det tråkigaste man kan se på.
Så därför ser man inte på tv. Om man inte är sjuk och förtjänar Simpsons, Scrubs eller two and a half men. Okey mina (kanske) tillfälliga åsikter som inte är skrivna i sten.

Försöker att inte låta rädslan ta över, rädslan för att göra fel. Rädslan som gör att jag inte vågar, rädslan som gör att jag inte kan, jag är inlåst och jag vågar inte göra något för att bryta mönstret.
Men jag vill, vill, vill ! och jag tänker aldrig någonsin sluta försöka.

Komiktragik- jag ogillar halebops spotify reklam med den finska snubben som säger att man lyssnar på dålig musik! Jag tar nästan illa upp, inte ett dugg inspirerande att skaffa helebop för den reklamens skull i alla fall…
Okkervil River – For Real

Det var en fin ansats verkligen, det var bara själva hoppet som jag missade.

Idioter, varför finns det inga kvoter för idioter? <3 jodå en bra artist!

Nu ska här vankas pannekankas, eller bara en kopp te och massa sömn! Go natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar